Tuesday, March 26, 2013

SaaT akaD NikaH

SaaT akaD NikaH

\

20.08.2012 jam 9.00 mlm adalah suatu tarikh yang cukup bermakna dalam hidupku...segalanya berubah dan bermulalah tanggungjawabku sbg seorg suami...Saat ini hanya DIA yg tahu betapa gugupnya hatiku nie...macam2 rasa ada tp ku tetap gagahi walaupun ada pelbagai halangan..

Setelah semuanya selesai,hatiku begitu sayu..ku melihat sekelilingku..org yg banyak membantu dan menyokong ku berada di sekeliling dan ada juga yg terpinggir...airmataku mula menitis bkn kerana bimbangkan tanggungjawab sebagai seorg suami tetapi sayu melihat keadaan sekeliling...

Di saat hari bahagiaku ini pun masih lagi mempunyai jurang..masih lagi ada ego dan kebencian..mungkin ini sudah ditakdirkan untukku..ape yang berlaku aku tetap kena teruskan jua kehidupanku yg semakin berkembang...aku pasti akan membina keluargaku dengan penuh rasa tanggungjawab dan ku berjanji akan curahkan seluruh kasih sayang kepada isteriku..untuk pengetahuan semua di saat nie isteriku dah pun mengandung...dah masuk 7bulan..xlama lg aku akan bergelar seorg bapa kepada anakku....

Alhamdulillah semuanya berjalan ngan lancar walaupun ada seketikanya melalui saat2 yg tidak menyenangkan untuk aku dan isteri...aku bersyukur sebab memiliki seorg isteri yg memahamiku seadanya..setiap yang kami lalui akan kami kongsi bersama...

Dengan perkahwinan ini juga aku telah memiliki seorg bapa,seorg ibu n nenek...(mertuaku)
.xcukop dengan itu juga,aku turut memiliki 5org adik2..3 lelaki dan 2 perempuan..
malah aku turut memiliki seorg biras iaitu suami kepada adik iparku..
syukur sangat2 kerana semuanya boleh menerima dan senang denganku...

Mungkin ini semua sudah ditakdirkan oleh DIA...sekarang baru ku mengetahui  yg DIA MAHA ADIL...
kalau dahulunya aku tidak dapat merasai kehidupan seperti hari ini tp sekarang aku mampu milikinya....




No comments: