Tuesday, April 5, 2011

hatiku menangis lg...

memang agak pelik dan mungkin kawan2 semua beranggapan yg aku nie seorang yg berhati halus dan lembut...aku xsalahkan korg semua tp hakikatnyer aku seorang lelaki yg penuh dengan kedukaan...tiap kali aku berduka tiap kali itulah airmata aku pasti menitis..kali nie sekali lg airmataku menitis...aku memang xdapat menahannyer...YA ALLAH,kenapa begitu berat dugaan yg KAU berikan kepadaku...sesungguhnya aku dah xterdaya untuk menanggungnya...apekah salahku sehingga diperlakukan sebeginie...aku berasa begitu asing...terlalu jauh dan terlalu tebal dinding aku dan keluarga...aku cuba untuk tidak menyusahkan semua tp sebaliknya aku dipersalahkan dan aku yg dikaitkan dalam semua persengketaan ini...SUMPAH.. aku,xpernah nak membezakan sesaper..aku anggap semua keluarga aku...xpernah terlintas di benak fikiranku nak beza or nak agung2kan sesaper...kenapa harus terjadi semua nie??.....MULUT...yup,kerana mulut lah semua hancur..betullah pepatah mengatakan "Terlajak Perahu Boleh Diundur tp Kalau Terlajak Cakap Binasa".maner perginyer sikap hormat menghormati dan bertolak ansur..kalaulah kita nie org  yg betul dan berfikiran panjang,kenapa tidak boleh kita bawa bincang..ini tidak,asyik kata memperkatakan...bila kat depan semua diam,bisu..


MAMA dan ABAH,secara ikhlas apez xpernah terfikir untuk mengabaikan atau tidak menghiraukan mama n abah tp adakah mama n abah pernah menanyakan atau menyelami kehidupan apez??Sumpah,hidup apez hancur...apez pernah hanya sekali sehari jerk makan kerana xder duit,hidup cam org merempat,tp pernahkan mama n abah tahu??bkn saja benda halal tp yg haram pun apez terpaksa buat kerana nak meneruskan hidup dan pengajian..kenapa apez buat semua nie??mama n abah tahu??apez buat semua nie sebab xnak susahkan mama n abah tp ini kah yg mama n abah nampak pada apez??hina sangatkah apez dimata mama n abah??walaupun hati apez tersentuh dan sedikit terguris ngan perlakuan mama n abah tp apez ketepikan sebab apez xnak besar2kan..maafkan apez jika selama nie apez ader tersalah bahasa atau kata..halalkan makan dan minum apez selama hidup apez..mama n abah apez sayangkan mama n abah.

MAKCU dan AYAHSU,apez juga mohon maaf sekiranya semua nie terjadi disebabkan apez..secara jujur apez cakap yg apez pun menganggap makcu n ayahsu cam mak n ayah apez...terima kasih kerana selama nie cuba memahami apez..

Untuk ADIK2KU...maafkan abg sebab xboleh jadi seorang abang yg baik,yg sempurna...mesti malukan punyai abang sebodoh n sekeji nie..xpandai pun nak amik hati,xamik tahu..xpelah kalau xnak mengaku abang nie pun saudara...abang xkisah dan paham...cuma satu jerk abang minta dan nasihat,walau seburuk dan sehina mana seseoang tu,jgn kita sesekali menghukum dan jangan sesekali hilang rasa hormat kat semua..fikir dulu sebelum lakukan ape2hal...pasti setiap yg berlaku ader hikmah disebaliknya...

TOLONGLAH BERDAMAI..KITA NIE SATU KELUARGA..BAK KATA ORG "AIR DICINCANG XKAN PUTUS"

andai kata apez punca semua nie terjadi....pasti suatu masa nanti aku akan hilangkan diri...insyaallah..aku xpasti ape yg akan jadi kat aku tp ape yg aku mahukan semua keluargaku bahagiatanpa sengketa...

MAAFKAN ANAKMU.....
MAMA,ABAH,MAKCU & AYAHSU...

No comments: