Saturday, March 26, 2011

durhakakah diriKu iNi...


Ya ALLAH Yg Maha Esa lagi Maha Mengetahui...

berdosakah diriku ini...adakah aku nie seorang anak yg durhaka??
percayalah sesungguhnyer aku xpernah mengabaikan keluargaku lebih2 lagi ingin memporak perandakan kehidupan aku sekeluarga..aku sedar diriku nie hina dan sangat kerdil untuk melahirkan atau memupuk rasa kasih sayang...aku xnafikan yg aku nie mmg jenis tidak pandai menunjukkan rasa kasih sayangKu kepada keluarga tp percayalah yg aku mmg xpernah lupakan keluargaKu...mmg luarannyer menampakkan aku nie seorang yg xpernah amik kisah tp dalam 1masa yg sama aku masih lg memerhati dan menjaga keluargaku..sesungguhnya aku sanggup berkorban ape saje termasuk nyawaku untuk keluargaku..
mungkin caraKu yg menjadikan aku sebegini...aku xpandai untuk membuatkan org nampak aku nie amik berat..aku cuba untuk tidak menyakiti hati sesaper walau dalam diam hati aku sendiri yg merana..aku xpenah kisah tu semua asalkan semua keluargaKu senang..bgku susahku biarlah aku sendiri yg tanggung tp susah org biar lah aku fikirkan...nie ler kelemahan aku yg membuat aku terus hanyut,terus lalai dan terus sesat...Alhamdulillah sesesat aku pun aku masih lg ingat YG MAHA ESA...tp untuk ape semua tu kalau aku masih lg terus bergelumang dalam kesesatan??bknkah disinie menampakkan aku seorang yg HIPOKRIT....errmm...tah ler..aku xtau canne harus ku buat lg..mmg dah aku nie camnie..perangai n sifat aku da diajar camnie..ape2 jua yg aku nak,yg aku inginkan,aku harus berusaha sendiri...ader pernah org amik tahu pasal aku??kehidupan aku??sihat ker aku,sakit ker aku??aku xpernah mempertikai or luahkan kat sesaper sbb aku xnak susahkan org terutamanyer keluarga aku..
aku tahu aku nie mmg hina,mmg jahat,zalim dan kejam pada batinnyer tp aku terpaksa...mmg org nampak aku nie biasa dan tidak amik tahu ape2 tp aku nie sebaliknyer..
apepun lumrah kehidupan mmg da xboleh diubah.nak xnak aku harus terimanyer jua ngan ati terbuka...

xpela...asalkan semua org disekeliling aku terutamanya keluarga aku senang hati dan xdibebankan ngan ,masalah aku...aku xkisah walau aku nie nampak hina,.asal aku xmenyusahkan org...

No comments: