Sunday, January 9, 2011

KisaH HiduPkU

Nama aku Mohd Hafiz Bin Ahmad Azam..umur aku skrg nie da msk 27thn..dlm masa 27thn tu mcm2 sudah aku lalui bersama keluarga mahupun seorg diri..

Semasa aku dilahirkan hingga la aku berumur 7tahun,aku dibesarkan oleh mama dan abah aku di Lorong Sultanah Zainab Kota Bharu..Time tu aku bersekolah di sek.keb.merbau..setelah aku berumur 8tahun,abahku telah bertukar kerja da berpindah ke Gua Musang (ciku 1)..oleh kerana aku da terbiasa bersekolah di Kb so aku tidak mengikut keluarga ku kesana dan sebaliknya aku tinggal bersama nenek dan datuk aku di Kg.Mulong sampai la aku berumur 9thn..selepas tu ababh ku membawa ku tinggal bersamanyer di Gua Musang.aku tinggal bersamanyer selama 3tahun.

Setelah tamat pengajianKu di peringkat rendah,aku kembali ke rumah atok n nenek aku..form 1 hingga form 2 aku bersekolah di sek.men.keb.kota bharu.manakala form 3 hingga aku menamatkan pengajian di peringkat menengah di sek.men.keb.mulong..

Semasa aku berumur 22tahun,aku telah memasuki IKM Besut di Terengganu dlm bidang elektrik untuk sijil.tempoh pengajian aku disitu selama 2thn..tamat pengajian aku disitu aku telah menyambung peajaran aku tok peringkat diploma kat MFI kat bandar baru bangi selangor..disitu aku mengambil jurusan elektrik juga sama cam di IKM..aku mulakan kehidupan di bandaraya KL pd tahun 2005.disinie la bermulanya hidupku tanpa perhatian dan kawalan..semua keputusan aku kena buat dan pk sendiri..tiada siapa yg boleh membantu aku..sem 1 aku di kolej rasanye xde la masalah n kehidupan sgt coz aku tinggal dalam hostel..time time tu juga aku da mula mengenali dak2 lain xkisah la dak kolej tu mahupun dak2 dr kolej lain..seperti yg sedia maklom,setiap kolej tu pasti ader jerk dak2 dr klate,so aku nie salah sorg ler..mula2 msk kolej lg da kumpol dak2 klate n da mula kenali satu sama len..ita org mmg baik la tp aku xkisah,walau begitu,aku tetap baik ngan semua kwn2 kat kolej xkisah ler dr negeri maner pun..sumer aku layan..

partu dr sem 2 hingga la sem 6 aku dok umah sewa..macam2 yg berlaku time aku dok umah sewa tu..hidup aku mmg bebas ler,xde da peraturan lam hostel tp aku nie biasa jerk,dok maner pun same jerk..xde yg pelik cuma pergaulan jerk yg beza n bebas skit..aku tamatkan pengajian aku kat mfi tu pd thn dis 2007..

No comments: